blogindlæg

Styrk dit brand med TikTok

Sociale medier, Content

torsdag d. 13. oktober 2022

I 2021 var TikTok den mest downloadede app i verden med mere end 850 millioner downloads. 
Appen er stormet frem og det ser ikke ud til at stoppe. 

 

Mange forbinder TikTok med dansevideoer og lip sync, men indholdet i appen har spredt sig langt mere. Man kan nu finde alt muligt indhold på mange forskellige sprog. 

Opslagene er 3-60 sekunders videoer, der kan redigeres og tilpasses i appen. 

TikTok har en ufatteligt dygtig algoritme, der sørger for, at den enkelte bruger kun får vist videoer, som de selv synes er interessante. På den måde styrer brugerne selv, hvilket indhold de vil se.

Hvad betyder det for virksomhederne? 

 

En guldmine for virksomhederne 

TikTok har en stor styrke i den helt unge målgruppe. 26% af brugerne er mellem 25-44 år, og 60% er mellem 16-24.  
For virksomheder med kunder i denne målgruppe, er det altså en guldmine, hvis de formår at kommunikere korrekt på mediet. 

I disse tider er brands ikke til for at skabe salg og profit – de skal skabe en forskel i samfundet. Med TikTok kan brands få mulighed for at styrke deres brands samtidig med, at de bevarer relationer til kunder og følgere med underholdning.
… og så kommer salget selvfølgelig på den lange bane. 

TikTok tilbyder en enorm frihed for brands, men det er stadig vigtigt, at man følger med i trends og bruger dem aktivt.  

 

TikTok er ikke traditionel markedsføring 

TikTok er branding – ikke salg. Man kommer faktisk meget længere ved ikke at tænke på traditionel marketing på TikTok. Den unge målgruppe går ikke på TikTok for at se annoncer for virksomheder, der prøver at sælge et produkt. De går på TikTok for at blive underholdt. Man har altså muligheden for at skabe et brand, der gør en forskel i samfundet og skabe endnu mere brand awareness. 

 

Anbefalinger fra TikTok
  • Forskellige scener med enten B-roll eller andre videoovergange
  • Hold videoannoncer mellem 21-34 sekunder
  • 40% af annoncerne med den højeste visningstid inkluderer en billedtekst
  • Videoer skal være positive, autentiske og inspirerende
  • Videoerne skal ikke se ud som om, at de er produceret professionelt.

 

Hos Moove hjælper vi også brands med at nå deres målgruppe på TikTok – både organisk og gennem annoncering. Fordelen ved at annoncere på TikTok frem for andre medier er, at mediets CPM (pris pr. 1.000 eksponeringer) er ekstremt lav, og det er derfor let at nå ud til mange brugere med et relativt budget. Nogle brands oplever at det kan koste helt ned til 5 kr. pr. 1.000 eksponeringer. 

Tilbage til blog

Er du interesseret i at få en snak om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med Sociale medier og Content?

Giv os et kald Send os en mail