blogindlæg

Største medie i 2021 går til... og det er ikke Instagram

Sociale medier

fredag d. 7. januar 2022

Med over 1 milliard aktive brugere verdenen over, indtog TikTok 1. pladsen som 2021’s største medie. Grundet den enorme vækst kan TikTok nu tilslutte sig giganterne Facebook og Instagram.  

 

Hvad er TikTok?

TikTok er et socialt medie, der blev lanceret i 2016. Mediet er en videodelings-app, hvor brugere kan se eller lave korte videoer op til 60 sekunder, oftest med et musikalsk underlæg. Modsat andre store medier kan brugere opnå 1000 views – folk der ser ens videoer – på ganske få minutter og gå viralt på få timer. Der er mulighed for at like og kommentere, nøjagtigt som på Facebook eller Instagram. TikToks algoritmer fungerer i endnu højere grad end andre platforme ved at analysere hver enkel brugers sete videoer. Ansigter, musik og hashtags analyseres lynhurtigt, så mediet foreslår videoer på baggrund af brugerens algoritmer.

 

De unges legeplads – og din markedsføringskanal!

Igennem det sidste års tid har man nærmest ikke kunnet undgå at høre ordet, TikTok. Hvor end det har været i et offentligt rum, såsom i bussen – hvor en flok unge studerende er på vej hjem. 66% af alle brugere er nemlig mellem 16-30 år, betegnet som generation Z. Udad til kan TikTok virke som de unges legeplads, men det er din virksomheds markedsføringskanal!

Der er 3 muligheder at gribe branding af dit brand an på:

  • Organisk marketingsmetode: Oprettelse af egen profil og uploade relevante videoer, der understøtter dit brand.
  • Influencer-samarbejde: Anvende influencers til at sprede et budskab ud til et bredere publikum – nøjagtigt som på Instagram.
  • Annoncering: Betaling af annoncer på TikTok.

Det er derfor oplagt at investere i marketing på TikTok, hvis dit brand henvender sig til det unge publikum.

Tilbage til blog

Er du interesseret i at få en snak om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med Sociale medier?

Giv os et kald Send os en mail