—blogindlæg
Får du nok ud af dine sociale medier?
Sociale medier
mandag d. 23. januar 2023
Sociale medier er ikke til at komme udenom, og det er de fleste efterhånden klar over.
Hvis de sociale medier bruges strategisk korrekt, er de et yderst stærkt talerør til din målgruppe, som derudover også er med til at forstærke kundeloyaliteten.
Men får du nok ud af den indsats, du lægger i de sociale medier? Eller synes du også, det er svært at gennemskue, hvordan du får ordentligt hul på det?
Nogle simple og gode tips til at sparke de sociale medier i gang kan være:
- Vær skarp på hvem dit publikum er – og kommuniker ud til DEM.
- Overvej hvilke medier din målgruppe er mest aktiv på og læg dit fokus dér. Instagram? Facebook? LinkedIn? Twitter? Etc.
- Sørg for løbende at være aktiv og gør det ved at planlægge opslagene fremad i Facebooks planlægningsværktøj
- Opfordr dine følgere til at interagere med dine opslag. Dette kan eksempelvis gøres ved at stille spørgsmål til dine følgere eller afholde konkurrencer.
- Vær her opmærksom på at du naturligvis skal overholde Facebooks konkurrenceregler.
- Vær kritisk i forhold til dit brug af billeder/grafik. Passer billederne til din virksomhedsprofil og det, du gerne vil udstråle? Og sørg altid for at tage billederne i bedst muligt lys.
- Brug emojis – men med omhu. Emojis er gode til at skabe blikfang, hvad enten det er på et opslag eller en annonce. Dog skal man være varsom med brugen af emojis. Særligt inden for bestemte brancher, hvor tonen er mere formel eller alvorlig.
Tilbage til blog
Er du interesseret i at få en snak om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med Sociale medier?
Giv os et kald Send os en mail