blogindlæg

Den gode SEO-tekst

Googleindsatser

onsdag d. 27. juli 2022

For at komme til at ligge nr. 1 på Google, er det vigtigt, at dine SEO-tekster er bedre end alle de andres.

 

Når du på dit website har gode SEO-tekster, bliver du mere synlig overfor søgemaskinerne samtidig med, at du faktisk også skaber værdi for læseren.

Det betydningsfulde ved en god SEO-tekst er, at det bliver tydeligt for både Google og læseren, hvad de kan forvente af at lande på den side, de klikker ind på. På den måde har du mulighed for at give læserne det svar, de har brug for allerede, inden de klikker ind på dit website gennem Google.

Når du skriver SEO-tekster, er det vigtigt, at både læserne og Google finder dem værdifulde, så dit klikker ind på din landingsside - og ikke konkurrentens.

Læs godt med, for nu får du vores 4 bedste tips til SEO-tekster:



#1 Webtekster og tekstforfatning

Du bliver ikke fundet på søgninger, hvis dit indhold ikke handler om det, læserne søger efter.

En meget stor del af SEO-arbejdet er derfor at arbejde med tekstforfatning og produktion af indhold.

Mange opfatter dog alligevel SEO-tekster som ligegyldig, fordi det gennem flere år har fået et dårligt ry.

Ja, det er ligegyldigt at skrive rigtig mange ord, men man kan arbejde datadrevet med SEO-tekster. Datadrevet i den forstand, at tekstforfatteren bruger data til at finde søgeord og løbende optimere på disse.

 

#2 Hvor hurtigt virker SEO?

Et spørgsmål, vi hører meget ofte.
Et spørgsmål, vi desværre ikke kan svare på…

Men vi vil prøve at besvare det så godt som muligt-

Der ligger altid 10 sider på side 1, 10 sider på side 2, 10 sider på side 3 osv…

…og det er dem, du skal konkurrere imod.

Hvis du står med en helt ny hjemmeside, kan du ikke slå dem alle med det samme. Der kan gå et år eller flere - selvfølgelig afhængigt af, hvor godt de også fastholder deres SEO.

Hvis vi for eksempel kigger på linkbuilding.
Hvis dine konkurrenter har 100 links og du tager 2 timer for at skaffe 1 link.
Ja, så skal der bruges 200 timer - blot på linkbuilding.

 

#3 Linkbuilding som SEO-værktøj

Ved linkbuilding prøver man at få andre hjemmesider til at linke til ens egen hjemmeside. På den måde tror Google, at de andre hjemmesider anbefaler din hjemmeside. 

Det vil altså sige, at jo flere links, jo højere kommer du til at ligge på Google.

Eller hvad?

Nej, for det handler også om, hvor gode dine links er.

Har du en helt masse links fra usikre hjemmesider, kategoriserer Google dig sammen med disse usikre hjemmesider.

Det kan være svært og uoverskueligt at lave linkbuilding og rigtig mange har svært ved det, fordi det blandt andet kan hjælpe, at man laver en masse digitalt PR, hvor fx nyhedsmedier linker til din hjemmeside.

 

#4 Kan man snyde med SEO?

Når læseren søger på google, forsøger Google at vise dig de mest relevante resultater i toppen.

Men kan man snyde Google til at tro, at du er mere relevant end konkurrenterne?

Det korte svar er nej.

Det handler rigtig meget om kvalitet frem for kvantitet og gøre dig mere relevant end konkurrenterne. Det gør du blandt andet ved at arbejde med kvaliteten på dit website, dit indhold og image.

 

#5 Bonus tip

Hvis du ikke har opdaget det endnu, er SEO ufatteligt omfattende og dermed også kompliceret.

Det tager lang tid at sætte op og arbejde med.

… og endnu længere tid at sætte sig ind i.

Vi har hos Moove ansat SEO-specialister, som ikke laver andet end SEO-arbejde, og vi vil som professionelt reklamebureau til hver en tid anbefale, at man outsourcer det, man ikke kan finde ud af, så man kan fokusere på det, man er allerbedst til.

Har du brug for hjælp til at rangere højere på Google, kan du finde vores kontaktoplysninger nederst på denne side. Vi tager glædeligt en snak med dig om, hvordan vi kan hjælpe dig.

Tilbage til blog

Er du interesseret i at få en snak om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med Googleindsatser?

Giv os et kald Send os en mail